Acuerdos Bilaterales EASA

    Acuerdo Bilateral EU/FAA. Información sobre la aprobación cómo FAA Repair Station
    Bilateral Agreement EU/US. Information about the certification as FAA Repair Station

    El Acuerdo Bilateral entre los Estados Unidos de América y la Unión Europea entró en vigor el 1 de Mayo de 2011. El acuerdo implica que algunas Autoridades de Aviación Civil Europeas serán responsables de la supervisión de las organizaciones de mantenimiento que cuenten con aprobación EASA Parte 145 (Anexo II - Reglamento (UE) Nº 1321/2014) y aprobación FAA Repair Station Certification. AESA será responsable de las organizaciones de mantenimiento que tengan su sede principal en el territorio  español.

    A Bilateral Agreement between the EU and the USA on Cooperation in the Regulation of Civil Aviation Safety was in force on 1 May 2011. The Agreement means that some National Aviation Authorities (NAA's) in Europe will undertake the oversight of organisations that hold EASA Part 145 approval (Annex II -Regulation (EU) Nº 1321/2014) and FAR 145 Repair Station Certification. AESA will undertake the oversight of those organizations where the principal place of business is in Spain.

    Nuevas solicitudes / New applications

    El proceso de aprobación inicial se realizará según lo establecido en el Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C -I (Initial Certification Process) y y en la Guía del Usuario  G-DSM-MTO-01; su tramitación se realizará en la Oficina de Seguridad en Vuelo  (OSV) responsable de la supervisión de la aprobación Parte 145.

    The process of initial approval will be done in accordance with Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C -I (Initial Certification Process)and Guía del Usuario (G-DSM-MTO-01); it will be processed by the Regional Office (OSV) in charge of the supervision of the Part 145 approval.

    Mas información y documentación para descargar / Further information and documentation to download:

    Acuerdo Bilateral EU/TCCA. Información sobre la aprobación cómo TCCA Repair Station
    Bilateral Agreement EU/TCCA. Information about the certification as TCCA Repair Station

    El Acuerdo Bilateral entre la República Federal de Canadá y la Unión Europea entró en vigor el 26 de julio de 2011. El acuerdo implica que algunas Autoridades de Aviación Civil Europeas serán responsables de la supervisión de las organizaciones de mantenimiento que cuenten con aprobación EASA Parte 145 (Anexo II - Reglamento (UE) Nº 1321/2014) y aprobación CAR 573. AESA será responsable de las organizaciones de mantenimiento que tengan su sede principal en el territorio  español.

    On 26 July 2011 entered into force the Agreement on civil aviation safety between the EU and Canada. The Agreement means that some National Aviation Authorities (NAA's) in Europe will undertake the oversight of organisations that hold EASA Part 145 approval (Annex II -Regulation (EU) Nº 1321/2014) and CAR 573. AESA will undertake the oversight of those organizations where the principal place of business is in Spain.

    Nuevas solicitudes / New applications

    El proceso de aprobación inicial se realizará según lo establecido en el Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C –I (Initial Approval Process) y y en la Guía del Usuario  G-DSM-MTO-01; su tramitación se realizará en la Oficina de Seguridad en Vuelo  (OSV) responsable de la supervisión de la aprobación Parte 145.

    The process of initial approval will be done in accordance with Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C -I (Initial Approval Process) and Guía del Usuario (G-DSM-MTO-01); it will be processed by the Regional Office (OSV) in charge of the supervision of the Part 145 approval.

    Mas información y documentación para descargar / Further information and documentation to download:

    Acuerdo Bilateral EU/ANAC. Información sobre la aprobación cómo ANAC Repair Station
    Bilateral Agreement EU/ANAC. Information about the certification as ANAC Repair Station

    El Acuerdo Bilateral entre la República Federal de Brasil y la Unión Europea firmado el 14 de julio de 2010 entró en vigor el 27 de agosto de 2013. El acuerdo implica que algunas Autoridades de Aviación Civil Europeas serán responsables de la supervisión de las organizaciones de mantenimiento que cuenten con aprobación EASA Parte 145 (Anexo II - Reglamento (UE) Nº 1321/2014) y aprobación RBAC 145. AESA será responsable de las organizaciones de mantenimiento que tengan su sede principal en el territorio  español.

    The Bilateral Aviation Safety Agreement between the European Union and the government of the Federative Republic of Brazil signed in Brasilia on 14 July 2010 has entered into force on 27 August 2013. The Agreement means that some National Aviation Authorities (NAA's) in Europe will undertake the oversight of organisations that hold EASA Part 145 approval (Annex II -Regulation (EU) Nº 1321/2014) and RBAC 145. AESA will undertake the oversight of those organizations where the principal place of business is in Spain.

    Nuevas solicitudes / New applications

    El proceso de aprobación inicial se realizará según lo establecido en el Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C –I (Initial Approval Process) y y en la Guía del Usuario  G-DSM-MTO-01; su tramitación se realizará en la Oficina de Seguridad en Vuelo  (OSV) responsable de la supervisión de la aprobación Parte 145.

    The process of initial approval will be done in accordance with Maintenance Annex Guidance (MAG)- Section C -I (Initial Approval Process) and Guía del Usuario (G-DSM-MTO-01); it will be processed by the Regional Office (OSV) in charge of the supervision of the Part 145 approval.

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